Startpagina Ervaringsverhalen Interviews Media Vacatures Links Contact

Interview met Tanja over het werken bij De Warmline

"Ik ben in deeltijdtherapie geweest voor mijn chronische depressie. Daar heeft mijn toenmalige therapeut creatieve therapie gevraagd of ik telefoniste bij De Warmline wilde worden.
Ik ben daar gaan werken omdat het me erg aansprak.
Ik heb namelijk altijd een verzorgend beroep gehad en dit ligt me dus wel. Ook doe ik graag iets voor een ander. Dat zit in mijn aard.
Voordat ik begon bij De Warmline heb ik een training gehad. Zodat ik voorbereid was op de gesprekken die zouden komen. Ik heb geleerd hoe een gesprek zo goed mogelijk te laten verlopen, netjes de telefoon op te nemen en om te gaan met moeilijke gesprekken.
De training was pittig en ook wel een beetje eng, maar ik heb er veel van geleerd en het was ook heel leuk.
De eerste keer dat ik op kantoor kwam om een dienst te draaien leek het me erg eng, maar het ging eigenlijk vanzelf.
We werken in een team en dat bevalt erg goed. Het is een heel fijn en warm team. We werken goed samen en kunnen altijd bij elkaar terecht.
Het luisteren en een praatje maken met iemand is voor iemand die belt vaak het belangrijkste. Mocht een gesprek erg zwaar geweest zijn kunnen we altijd terecht bij de achterwacht. Dit is iemand van de begeleiding.
Doordat ik me inzet voor De Warmline geeft me dat een plekje in de maatschappij en het is een goede dagbesteding voor mij en sociale activering. Door mijn depressie is het onderhouden van sociale contacten wel eens moeilijk.
Ik werk nu zo'n 7 jaar bij De Warmline. En nog steeds met plezier!!!!"

Ellen vertelt over haar werk bij De Warmline

"Ongeveer anderhalf jaar geleden wilde ik iets gaan doen. Een vorm van dagbesteding, iets nuttigs maar ook iets waar bij ik me kon inzetten voor andere mensen.
Via de Vrijwilligers Centrale Amsterdam kwam ik op de Roads site. Aangezien ik iemand kende die bij Loenatique werkte was de interesse snel gewekt voor Roads. Daar rondkijkend kwam ik op De Warmline.
Na een intake kreeg ik een training die best spannend was. De gesprekken die we in rollenspellen speelden waren leerzaam maar soms ook best wel zwaar.
Toen ik voor het eerst zelf de telefoon op ging nemen verwachte ik moeilijke gesprekken maar in de praktijk viel dat heel erg mee.
Ik was dus goed voorbereid en als ik er niet uitkwam kon ik altijd bij mijn collega's terecht voor wat tips.
Het belangrijkste aan de telefoon is het luisteren naar bellers. Ik leer van hun weer manieren om met mijn zwakke plekken om te gaan, omdat we allemaal lotgenoten zijn. En ik kan de bellers van mijn kant weer helpen met mijn ervaringen. Maar natuurlijk alleen als iemand dat wil.
We werken in een team bij De Warmline en dat bevalt mij prima. Ik vind al mijn collega's heel aardig. Iedereen is behulpzaam en het is ook fijn dat iedereen lotgenoot van elkaar is. Je collega's snappen daardoor wat het is als je je niet lekker voelt, omdat ze het herkennen.
Als ik na het werk naar huis fiets kan ik het werk goed relativeren en dan is het fijn te weten dat ik niet de enigste ben met problemen.
Ja, werken bij De Warmline is heel plezierig."

Lijkt het jou ook iets om bij De Warmline te komen werken? Kijk op onze pagina Vacatures.


logo telefoon 7 avonden per week bereikbaar
Ma t/m vr 19.00 tot 22.00 uur
Za en zo 17.00 tot 22.00 uur
020-6234555
Like ons op facebook De Warmline is onderdeel van Roads
logo facebook logo roads